Akna all

Akna all
Adeele Nööp istus pärast suurt serverijama Amandaga akna alla
27 Detsember 2016
Proovin siia nüüd väikese kokkuvõtte teha… kogu sellest ajast, mis ma pole siia jõudnud.
Kõigepealt, käisime oma Soome retkel ära. Detsembri alguses. Sel korral jäime lausa kaheks päevaks. Laupäeval startisime ja pühapäeval tagasi. Otsus sündis täiesti juhuslikult ja protsess sai tegelikult alguse juba oktoobri algul. Siis palusid lapsed, et kas me võiks minna koolivaheajal mõnda spaasse. No ma siis nagu peaaegu lubasin. Nemad tahtsid Saaremaale ja soovitavalt Grand Rose Spasse. Aga kui ma hakkasin uurima tingimusi ja hinnakirju ja vaatama kogu seda kompotti, siis kujunes asi nii kulukaks, et ausõna… ma lihtsalt ei raatsinud seda raha välja käia. Eriti kui hotelli saad sisse õhtul kell 16.00 ja välja pead kolima juba 12.00. Siis mul tuligi mõte, et võiks ikka välja pakkuda Soome reisi. Nii nagu alati ühepäevase. Lapsed olid nõus aga küsisid, et kas kuidagi hotelli ei saa minna.
Ma ei ole ikka veel saanud aru, mis mats meie lastel selle hotellis ööbimisega on. See tundub neile nii pööraselt huvitav ja ihaldusväärne. Ise oleme arutanud, et võibolla see tuleb sellest, et nad on lihtsalt nii vähe saanud sellistel reisidel käia, kus ööbitakse hotellis…
Igal juhul hakkasin siis mõtlema, et äkki tõesti… pole nii palju rapsimist ja edasi tagasi uhamist… Vaatasin ja avastasin, et Tallinkil ja Vikingil on lausa hotellipaketid. Ja nii me ühe broneerisime. See läks muidugi kallimaks kui ühepäevane kruiis aga mitte väga palju kallimaks kui oleks läinud see Saaremaa sõit. Ja kui mul on praktiliselt sama hinnaga variandid, siis iga kell valin ma Helsingi… Ma muidugi pole ise selline väga spa-inimene ka. No igal juhul, reis oli vahva. Sõitsime mitte varahommikul, vaid täitsa normaalsel ajal, 10.30 laevaga. Laeval mängisime lastega lauamänge ja reis läks ruttu ja naeruga.

Helsingisse jõudes läksime kesklinna jalutama. Loomulikult veetsime peaaegu kolm tundi raamatupoodides, siis jalutasime mööda Aleksanterinkatu jõulutänavat, käisime Senaatintori jõululaata vaatamas. Tüdrukud käisid suure vanaaegse karusselliga sõitmas ka. Ja samal ajal oli seal Toomkiriku treppidel ka miski pagulaste meeleavaldus. Nad skandeerisid seal oma õigusi ja kuigi me mitte muhvigi aru ei saanud, oli see veidi häiriv.

Plikad veidike kartsid ka, soomlased ise võtsid seda kuidagi jube rahulikult, minule otseöeldes lihtsalt ei meeldinud. Ma pole päris kindel , kas mina Helsinki linavalitsuse asemel oleksin andnud loa selliseks miitinguks just jõuluajal aga… noh, õnneks jalutasime me siis juba tagasi linna poole ja kokkupuude jäi suht lühikeseks.

Jõuluakent käisime ka loomulikult vaatamas. Ja see oli ilus nagu alati! Kuigi see pole ka alati reegel. Igal juhul oli tänavu tekitatud aknale arktiline jäisus ja külmus koos pingviinide, rebaste, hiirte ja muude loomadega. Linnukesed lendlesid kõigi loomade pea kohal ja kokku oli kogu aken väga kena.

Vahepeal käisime kora hotellis aga kuna tol päeval oli suht jahe tuul, siis otsustasime varakult ka söömas ära käia. Jalutasimegi Forumi keskusesse, teel käisime ja istusime veidi Vaikuse kabelis. Õhtusöök oli meie tavalises lihakohas kiirtoiduplatsil ja see maitses hästi nagu tavaliselt. Ja siis jalutasime paaris poes ja tagasi hotelli. Hotellis mängisime lauamänge, tüdrukud värvisid uusi joonistusraamatuid ja meie vaatsime mõnuga Soome televisiooni.

Järgmisel hommikul hommikusöök hotellis, mõnus ja rikkalik. Ja siis Ikeasse. Olimegi oma kava selles mõttes ümber teinud, et kuna laupäeval oli Ikeas miski lastepäev, siis suure tõenäosusega oli seal ka jubedalt rahvast. Nii et otsustasime minna pühapäeval. Olime üheteist ajal kohal, rahvast vähe, jalutamisruumi palju. Tegime oma ringid ja ostud ja lõunasöögiks muidugi lihapallid. Ja siis oligi kell juba kaks ja veeresime sadama poole. Tagasi kaks tundi üle mere lauamängudega ja kodus olimegi. Kiire aga samas rahulikult kulgev suts tehtud. Kaasa tõime mõned raamatud, hulga jõuusalfakaid Ikeast ( no kui 1 euroga antakse, siis ju ikka võtad Ö) ja igasugu meisterdamise pabereid ja jõuluteemaliste kaartide valmistamise komplekte ja kollaazhi komplekte ja… Igasugu selliste asjade valik on seal ikka võrreldamatult rikkalik. Või pole ma Eestis lihtsalt õigetesse poodidesse sattunud. Muud vajalikku nipetnäpet, uue panni ja magustoidukausid jne. saime ka ilusti valitud.

Selline minipuhkus kulus meile tõesti ära, mõnus oli uut nädalat alata postitiivsetest emotsioonidest pungil meeltega. Ja minu jaoks oli see ikka palju mõnusam, kui kusagil spas olla, kus ma niikuinii neid protseduure ei võtaks… Meie protseduurid olid siis raamatupoes ja lastega lauamänge mängides…
Adeele Nööp posted @ 22:25 - Link - kommentaarid (4)

24 Detsember 2016
HÄÄD JÕULU!

Sel aastal siis sedamoodi. Kalendrit ei jõudnudki… Endal ka imelik… Aga vaatame… mida ülehomne toob.
Täna on siis tähtis päev. Pauliine tuli just ülakorruselt, lauledes “Aisakella”. Nüüd võetakse viiul välja ja harjutatakse õhtuks oma lugusid. Emma toimetab ülakorrusel omi asju, viimased kaardid vanaemadele ootavad kirjutamist. Joosep võtab koolivaheaega tõsiselt… magab ikka veel.

Minul on laud kaetud, lapsed eile suures osas ise toimetasid. Ja hapukapsad, mis mul veel valmis tegemata olid, on praegu pliidil haudumas. Tuba on jõululõhna täis…. Lapsed juba jooksid alla vahepeal ja teatasid, et on täitsa jõululõhnad!

Eile käisin ise veel kontserdil. Kaarli kirikus olid karl Erik Taukar ja Maarja Liis Ilus oma jõulukontserdiga. Mis küll väga jõulukontserdi mõõtu välja ei andnud, vähemalt minu jaoks… Aga kena kontsert oli ikkagi.
Päris kindlasti oli minu jaoks selle aasta jõulukontserdiks Rolf Roosalu ja Saara Kadaku kontsert 6. detsembril Jaani kirikus. Imeline, müstiline ja ebamaine. Polnud ka teabmispalju jõululaule aga… kõik sobisid kokku ja tekitasid nii pühaliku ja ilus tunde, et… kirikust väljudes tundus hetkeks kummaline kogu see maailma sebimine ja sahkerdamine. Nii nagu Helsinkis Vaikuse Kabelis käies. Jah, ka Helsinkisse jõudsime sel jõuluajal nagu ikka. Ja käisime ikka ka Vaikuse Kabelis.

Täna siis on veidi lärmakam õhtu. Lapsed nii ootavad.. Eriti tüdrukud, Joosep on juba meiega samas paadis, uskmatute poolel… Aga Pauliine ja Emma on nii ärevust ja indu täis ja see on nii ütlemata armas…

Aga kuna kõigil on ettevalmistuste aeg, ei hoia kedagi kauem kinni. Soovin kõigile mõnusat ja rahulikku jõuluõhtut ja pühi, millega ise rahule jääte.

Ikka teie,
Amanda

Jõulutervituseks selleaastane jõulukaart. Tegime ära siis, kui lumi veel maas oli. Kohe selline õige jõulutunne oli peal ja 2. detsembril tegime klõpsud ära. Ja hea et tegime!

Adeele Nööp posted @ 10:21 - Link - kommentaarid (7)

20 Detsember 2016
Olen täiesti ära unustanud, kuidas postitusse pilte lisada. Kas keegi äkki oskab juhendada. või paneb mingi õpetuse mulle kommentaaridesse, siis saaks mõne pildi ka üles panna. EElmised juhtnöörid on mul kahjuks vana blogi postkastis kinni, lukku pandud, luku võti ära kadunud jne....
Adeele Nööp posted @ 07:42 - Link - kommentaarid (9)

12 Detsember 2016
Proovin nüüd järele, kas mul õnnestub midagi postitada või mitte....
jee! Õnnestus!
Tegelikult olen siin nüüd siis täiesti uue identiteedi, nime, blogiga.Tunnistan ausalt, et mind tabas paras šokk, kui avastasin novembri lõpus, et Isetegijasse ma enam sisse ei pääse. See halvas mind päris mitmeks päevaks. Siis järgnes periood, kus üritasin uut kasutjat luua vana nimega ja kui see ka ei õnnestunud, lõin käega.
Nüüd tegin päris uue nimega uue blogi, ise mõtlesin, et äkki mõni vana lugeja saab vihjest aru ja leiab üles. kuigi... hoolimata sellest, et juba novembris panin mõned mõtted paberile, ei ole ma kindel palju neist ikkagi siia jõuab. Seni hirmutas mind kõige rohkem piltide laadimine, et kui palju ma seda mäletan. Mina olen seda tüüpi., kes läheb endast ära juba siis, kui mõni firma oma kodulehte muudab. lihtslt nii vanas kinni olen.
Aga nüüd, jõuluaeg on käes. Koos oma kiirustamiste ja sebimistega. Esimesed kaunistused on väljas, esimesed jõulukontserdid selja taga. Alustasime imeliste Rolf Roosalu ja Saara Kadaku kontserdiga Jaani kirikus. Ja reedel oli esimene oma laste kontsert , Pauliine viiulikontsert. Soome -retkel käisime ka teise advendi ajal. Ja glögi oleme ka juba mitmel korral joonud. Laupäeval kätisime maal kuuske toomas ja õhtul igaaastasel "Pähklipureja " etendusel. Eile kaunistasime kodu... Nii et tegemist meie peres jätkub.

Loodan, et kõigil on jõuluaeg kenasti saabunud. Toimetusi on kindlasti palju, loodan, et samas jätkub aega ka mõne kauni kontserdi või mõnusa õhtuse istumise jaoks.

Igal juhul, kõigile kaunist jõuluootust! Rahulikku advendiaega ja mõnusat jõulueelset sebimist!

ikka teie
Amanda
varjunimega Adeele Nööp
Adeele Nööp posted @ 06:26 - Link - kommentaarid (16)