Andmed
Iga: juba tublisti üle 40 :)
Asukoht: Tallinn
Tähtkuju: sõnn
Minu nupp

Meeldib
käsitöö, lugemine, hea toit ja hea vein, rõõmsad ja nutikad inimesed

Käin kaemas
Vajalik lause
millegipärast rohkem IseTegijate linke ei lase panna
Arhiiv
Riisi kudumine ja vested
08 Veebruar 2014
KÄSITÖÖTA PUHKUSEREIS

Ütlen kohe ausalt, et käsitööd selles postituses pole, sest kaasas oli ainult käsipagas ja ei tahtnud riskida sellega, et turvakontrollis kästakse lõng ja vardad prügikasti visata. Niisiis, reisimuljeid, kui keegi viitsib lugeda

Seekord otsustasime, et kuuma riiki seekord talvepuhkusele ei lähe. Rannaslamajad pole me nagunii. Pealegi on mitmel pool soojades maades praegu rahutu. Valisime Andaluusia: iidne Cordoba, kuulus Sevilla ja natuke päikeserannikut (Costa del Sol) ehk Malaga.

Silte ja soovitusi tasub vahel uskuda, vahel mitte

Lendasime Norwegianiga ja pileti võtsime ära juba septembris (nii sai mitusada eurot odavamalt). Firma pakub küll lahkelt ja pealetükkivalt võimalust 50 euro eest kõrvuti istekohti valida, aga esiteks neli tundi peab ka eraldi istudes vastu ja teiseks oleme nagunii alati kõrvuti saanud, nii et seda soovitust me ei järginud Ühe käsipagasi mõõtudes kohvri sai kaasa võtta ilma rahata. Hotellid valisime Interneti kaudu ja kõik toimis väga hästi. Kuna autorent tundus väga soodne (alla kümne euro päev, seega palju odavam kui bussi- või rongipilet), rentisime neti kaudu ka auto, et kohe Malaga lennujaamas kohvrid peale tõsta ja Cordoba poole kimada. Hiljem selgus muidugi, et odavale rendile lisandub ligi saja-eurone kütusetasu ja parklamaksud on ka hotelli parklas 20 eurot öö, nii et rahas me eriti ei võitnudki...küll aga saime mõned sellised kogemused, mida ehk muidu poleks saanud...alustades juba lennuväljal...hehe
Ma loodan, et ka teiste meestega on nii, aga igatahes oma kaasa puhul tean juba ette, et mingite siltide või õpetuste lugemine ja tee küsimine on täiesti välistatud ning isegi kaardile viskame pilgu peale alles viimases hädas Ehkki lennujaamas olid suured sildid laes, mis näitasid autorendi suunda ja ka põrandale oli joonistatud JÄLJERADA, kuhu oli suurte noolte vahele kirjutatud CarRent, tuiskasime meie nendest üle ja mööda, tuul juustes lehvimas. Väljusime uljalt saabuvate lendude alast ja uksed läksid meie taga kinni. Sõitsime umbes kaks tundi lennujaamas liftidega ja treppidega üles ja alla, pöörasime ümber nurkade, sattusime inimtühjadesse ootesaalidesse ja uitasime parkimismajades lõputute rendiautorivide vahel, kus polnud ühtki inimest, kellelt auto kohta küsida...ühesõnaga kõik hakkas juba meenutama ühte tuntud filmi, kus Tom Hanks oli sunnitud pikemat aega lennujaamas elama. Lõpuks leidsime oma rendifirma lauakese küll üles, aga selgus, et rendi vormistamine oleks pidanud toimuma siiski saabuvate lendude alas SEES. Õnneks oli meil pardakaart alles ja valvur sai inglise keelest aru, nii et saime uuesti turvaala sisse, vormistasime rendi ja pääsesime lõpuks lennujaamast minema.
Teekond Cordobasse kulges viperusteta, mööda sirget, siledat, mitmerealist, EL rahaga ehitatud kiirteed
Meie taskukohase hinnaga hotell asus vanalinnas, otse linna suurima vaatamisväärsuse ehk Mezquita kõrval. ...ei tohiks ju raske leida olla, eksole. Eriti Google-mapi ajastul. AGA teejuht lakkas toimimast viimasel kahesaja-meetrisel lõigul, sest tänaval ilutses sissesõitu keelav märk ja keset teed oli veel lisaks Tulbake. Märgi juures oli küll lisatahvel, et välja arvatud lubatud liiklejad, aga turistidena me ennast selleks muidugi ei pidanud (ja kelleltki teed kah ei küsinud ju), vaid tiirutasime tunnikese vanalinna kitsastel ühesuunalistel tänavatel, keerates ikka lootusrikkalt Mezquita sildi suunas, ikka selleks, et järjekordsele umbtänavale jõuda. Lõpuks nõustus mees auto parklasse panema ja jalgsi hotelli juurde kõndima. Ja mõistatus lahenes. Keelumärgi alt sissesõitmiseks oli vaja ainult nuppu vajutada ja hotelli nimi öelda ning Tulbake vajus tänava sisse...

Cordoba hiilgeaegadel elasid linnas koos maurid, juudid ja kristlased. Domineerisid siiski araablased ja ka arhitektuuris on siiamaani mauride mõju selgelt tunda.
Cordoba ise on väga nunnu, vähemalt vanalinn. Roomlaste ajal oli Cordoba Hispaania alade pealinn ja moslemite ajal Cordoba kalifaadi keskus, mis valitses kogu Ibeeriat ehk Pürenee poolsaart.

Siin roomlaste aegne sild, mida on küll korduvalt ümber ehitatud

Moslemite mõju on näha kõikjal linnas. Eriti uskumatu paik on Cordoba kuulus katedraal ehk Mezquita.

See on hiigelmõõtmetega mošee. Kunagi 600. aasta paiku oli seal läänegootide kirik, moslemite vallutuse järel jagati see moslemite ja kristlaste vahel ning 748. aastal otsustas kaliif rajada suure mošee.

Hoone ees on, nagu kombeks, varjuline (apelsini)aed.

Sees on 850 sammast ja salapärane valgusmäng

Ei teagi, mis mulle rohkem mõjus, kas kauge vägeva kultuuri kaja või see, et mošee SISSE on tseremoonitsemata ehitatud katoliku kirik. Ja seda nimetatakse häbenemata katedraaliks. Mõnda aega pärast seda kui kristlikud kuningad 1236 Cordoba vallutasid (reconquista), püsis mošee endisena, aga 16. sajandil andis kuningas CarlosI vaatamata Cordoba võimude vastuseisule loa Mezquita keskosa lammutada ja selle asemel kristliku altari jms ehitada. Hiljem olla ta seda kahetsenud.

Igatahes võttis mõtlikuks.
Siia võin eel lisada, et sissepääsu hind on üsna krõbe, 8.50. Aga tasub minna hommikul vara, sest tööpäeviti 8.30 kuni 9.30 saab sisse ilma rahata ja siis turismirühmi ei lubata, seega saab rahulikumalt vaadata ja tunnist piisab täiesti.

Cordoba vanalinn on UNESCO maailmapärandi nimekirjas ja kenasti korda tehtud. Kuna turismihooaeg pole veel alanud, on tänavad üsna tühjad.

Meie rännakutel vanalinnas sai meie lemmikuks ”Kalbe Sõdur”, nagu me teda nimetasime. Ratsamonument, mis pühendatud geniaalsele sõdurile, või midagi sellist Kogu kuju ise oli tumedast materjalist, aga tema nägu oli millegipärast valge.

Siinkohal peatun. Kui huvi on, võin veelgi heietada
riis posted @ 15:09 - Link - kommentaarid (13)