Marmelaad
19 Juuli 2016
KÕIK ON KORRAS NAGU NORRAS 1

NB! Reisikiri!

Peale eelmise aasta Poola reisi leppisime kokku, et järgmisel ehk sellel suvel sõidame Põhja-Norrasse. Mai alguses kinnitasime marsruudi ja broneerisime öömajad. Norra kämpingud ja hotellid ei võta ettemaksu, jõuad kohale - siis maksad. Vähemalt meie poolt bronnitud öömajadega oli nii. Tagantjärele mõeldes tundub see üpriski mõistlik, sest arvestades sealse looduse - mägede ja kiirelt vahelduvate ilmastikuoludega, ei pruugi õhtuks planeeritud peatuskohta jõudagi.

Reisi alustasime laevasõiduga Tallinn-Helsingi, sealt edasi Rovaniemi, kus oli ka meie esimene öömaja. Tee peal tegime mõne üksiku peatuse. Üks neist oli Pyhajärvi. Ütlen ette ära, et minu kõige kaugem sihtpunkt Soomes on olnud Lahti. Seetõttu me selles Vaskikello nimelises tankla-restoran-muuseumis peatusimegi.

Foto NAGI's: 101_0132-001 Foto NAGI's: 101_0134

Foto NAGI's: 101_0146

Foto NAGI's: 101_0144

Tegemist on pronksist kirikukellade muljetavaldava kollektsiooniga Saksamaalt, Austriast ja `Sveitsist, mida lahkelt kõigile külastajatele eksponeeritakse. Tasub vaadata.

Rovaniemi jõudsime kell 21.00. Märkusena olgu öeldud, et selles Borealise nimelises külalistemajas polnud küll hinna ja kvaliteedi suhe paigas (viimane oli päris nigel). Aga olgu, ega me sinna elama kolinud ja ühe öö kannatas magada küll.

Hommikul suundusime Jõulumaale. Ilmselt on pooled eestlased seal oma lastega käinud ega leia siit reisikirjast midagi uut ega põnevat. Neile, kes käinud ei ole, julgen soovitada hoopis suvehommikust külaskäiku Jõuluvana juurde. Jah, ta võtab külastajaid vastu ka suvel! Temperatuur näitas kell 9 hommikul 20 kraadi ja nii me üle polaarjoone astusime. Ei mingeid jopesid, tutimütse, hangesid ega ... rahvamasse.

Foto NAGI's: 101_0162 Foto NAGI's: 101_0154-001

Külastasime postkontorit ja saatsime heale sõbrale kaardi. Laps sai ennast pildistada rõõmsameelse postitädiga ja toppida oma pead kõikvõimalike kujude peaaukudesse.

Foto NAGI's: 101_0152

Loomulikult käisime ka Jõuluvana juures. Ei mingit järjekorda, mistõttu Jõuluvanal oli aega laialt käes ja ajasime veidi juttugi. Lahkusime sealt viie ilusa fotopostkaardi võrra rikkamana ja 35 euro võrra vaesemana. Selge on see, et Rovaniemi linna, Jõulumaad ja polaarjoont ekspluateeritakse maksimaalselt. Aga miks mitte, kui asukoht on nii atraktiivne. Mulle jättis see kompleks vahva mulje, väikesed lapsed saavad seal ilmselt kogeda toredaid hetki. Kui teil on lutist võõrutamise periood - sõitke Rovaniemi! Kindlasti tekib lapsel hasart oma lutt sinna kasti postitada. Ärge ainult järgmisest poest uut asemele ostke .

Foto NAGI's: 101_0160 Foto NAGI's: 101_0189

Kuigi jah, eks kõigist atraktsioonidest osavõtmine talvisel ajal on ilmselt paras põnts rahakotile. Aga Jõuluvana juures käite ju üks kord elus, eksole? Ülejäänud korrad käib tema (Jõuluvana) teie juures kodus . Mulle tundub, et Muumimaa jääb samasse hinnaklassi (seal olen käinud) ja ilmselt ka meie Lottemaa (seal pole käinud, aga kuuldavasti sama).

Jõulumaal olles külastasime ka väikest väljapanekut saamide elust. Nende aidad, milles hoiti kala, liha ja kindlasti veel igasugu kraami mida metsloomad ei tohtinud kätte saada, näevad esmapilgul välja nagu multifilmidest nähtud nõiamajad.

Foto NAGI's: 101_0168

Aida talad tehti ümberkeeratud puu juurikast ja ait istutati sinna peale. Kuna ma ei tunne põhjalikult seda kultuuri, siis antagu mulle palun andeks, kui mõne terminiga puusse panen.

Foto NAGI's: 101_0170

Foto NAGI's: 101_0197

...ja siis nägimegi....

Foto NAGI's: 101_0199

Järgmises osas jõuame Norramaale.
kirjutas Marmelaad @ 18:06 - Link - kommentaarid (4)