Vanaema Hettykas
Kõige rohkem meeldib kududa ja heegeldada.
29 Juuli 2009
Tere!!!

Kaks mütsi ja nende abil kaalulangetus 60g.

Materjaliks on ALIZE BAHAR, venemaalt tõin kaasa, aga ma usun et seda on ka siit saada.

Tegelikult tegin proovi, kas orkutist saab pilti siia üles panna - saab küll, aga kas ka jääb, vaatame

hetty posted @ 12:23 - Link - kommentaarid (3)
21 Juuli 2009
Tere taas!!!!

Oi kui pikk paus on olnud - üle kuu. See on lausa uskumatu, et nii palju aega on möödas Millega ma siis tegelenud olen selle ajaga. Paus algas Pärnu Hansapäevadega, olin seal müümas ja ka Öökudumisest võtsin tunnikese osa. Selline nägi välja minu paraadmunder

Pühapäeval peale Hansapäevade lõppu korjasin ruttu kraam autole ja kihutasin Tartumaale tütre juurde, et kaup maha panna, kõht suppi täis süüa ja tass kohvi juua ning siis erilise kiiruga koju, et end valmis seada reisiks, mis algas järgmisel hommiku. Läksin mehega ringreisile Eesti - Rootsi - Eesti - Venemaa - Eesti.
Reis algas siis 29.06 hommikul - sõitsime Pärnu (ma ju tulin sealt alles , aga Pärnu on mu lemmiklinn ja seal võiksin igapäev käia) koorma järgi. Öö veetsime kenasti Paldiski sadamas, et järgmine hommik siis startida Rootsi. See vahemaa ei tundugi nii pikk, aga laev kulges rahulikult sinna 10 tundi. Rekamehi sõidutavad laevad on tegelikult väga igavad. Astud laeva, sööd kõhu täis ja siis lihtsalt ootad kui sadamasse jõuad. Öise reisiga ei ole hullu - saab rahulikult magada, aga katsu sa päeval magada , aga rekamehed magavad igal võimalikul ajal ja viisil
mul oli see natuke raske. See auto oli meie liikumisvahendiks ja koduks

Kui Rootsi jõudsime ja koorem maha sai siis algas minu jaoks kõige toredam aeg terve reisi ajal, puhkasime 3 päeva siin

See oli mõnus - päike, järv - lihtsalt nauding.
Et ma ikka seal olin siis

5.07 sai see ilus puhkus otsa ja hakkasime sõitma Malmösse, et peale võtta uus koorem. Tee peal käisime ühes tanklas ja seal ma nägin

See oli ikka väga uhke Ameerika šerifi auto. Ja samas käis abikaasa toredas kommipoes

Malmös sadamas aga üllatasid mind

Neid jäneseid pidi seal hästi palju olema ja nende püüdmine olevat karistatav.
Ja veel üks tore perekond tegi jalutuskäiku

Kuhu nad läksid seda ei tea, aga hommikul patseerisid nad mindud teed tagasi sadamasse.
Järmisel hommikul sai koorem peale ja siis 900 km sõitu sadamasse. Õhtuks olime kohal - oli see alles pikk sõit - 9 tundi, uuhhhhh. Hommikul taas laeva, aga see laevasõit oli maruline, meri märatses, laev kiigutas ikka hullusti - kohvitassid ei seisnud laual ja meie ei saanud sirgelt käidud, olime viinata purjus . Hea, et ma selliseid asju ei karda ja merehaigeks ei jää
Kahju ainult et ma fotoka autosse jätsin ja ei saanud sellest sõidust pilti teha.
Saime õhtuks kenasti Tallinna ja ööbisime Muugal ning järgmine päev sõitsime Setumaale - Koidula piiripunkti ja ööse olimegi Venemaal. Puhkasime natuke ja hakkasime sõitma Nižni Novgorodi. Teepeal jäi silma nii mõndagi:
Küla

Kitsed jalutasid Zahovskoje linnas

Zahovskoje linna tänav

Purskkaev Zahovskoje linnas

Ja Nižni Novgorodis seisime siis jällegi 3 päeva tollis ja ootasime ja ootasime....... Esimesel ööl oli selline äike, mida mina oma elus veel näinud ja kuulnud ei ole. Müristas ja kolistas 12 tundi jutti, jube, välk lõi otse maase nii et ragin taga ja vihma sadas nagu oleks linna kohal pilves suur auk sees. Aina valas ja valas, aga soe vihm oli. Kui sadu lõppes siis oli nendel päevadel, mis me seal olime, selline palavus - 30 -35 kraadi. Päikese kätte minna ei saanud, kohe oli selline tunne, et aju hakkab keema, autos istudes higi lihtsalt jooksis ja jooksis - justkui saunalaval. Tolli alalt välja minna ei lastud ja sellepärast ei ole ka pilte. Kahju muidugi oleks tahtnud linnas ka jalutada.
!6. 07 siis pääsesime tollist lahti ja saime kohe ka koormast lahti ning hakkasime sõitma põhja poole Sokolisse. Tee peal tegin mõned klõpsud ka
Oka jõgi

Mees ostab kala

Ja sellist müümist on kõik teeääred täis. Inimesed müüvad kalu, marju, seeni, kartuleid, piima, mett. Ühesõnaga kõike mida saab metsast, jõest, järvest või oma majapidamisest. Müüvad noored, tööjõulised inimesed ja pensionärid. Tööpuudus on väga, väga suur.
Ja öösel kell 1 olime Sokolis kohal. Järgmine päev läks hästi, saime kohe koorma laudu peale. Sealgi oli minu jaoks üllatus. Ma ei olenud oma elus selliseid masinaid näinud

Me nimetasime neid riistapuid "karakatitsateks", nii naljakad olid nad. Neid oli seal palju ja mehed nendel olid nagu virtuoosid - sõitsid nii kiiresti. Selliste masinatega toimetatakse lauapakke ühest kohast teise.
Koju sõidust veel mõned pildid
Üks maja

Üks pilt Moskvast

Rohkem pilte näeb Rootsist siit ja Venemaalt siit

Kuna ma paar aastat tagasi tegin juba korra peaaegu samasuguse reisi läbi, siis mida kokkuvõtteks öelda. Rootis on ikka kaunis maa - mulle meeldib see kivine maa. Liiklus sujub rahulikult, ka suurtes linnades. Inimesed on rahulikud ja heatahtlikud. Aga Venemaal on vastupidi. Kõik on jäänud justkui NL lõppemisega seisma. Maad ei harita, ainult Vologda rajoonis olid põllud haritud ja loomalaudad terved ning lehmad karjamaal. Liiklus on hullumeelne. Linnas ei ole mingi ime kui sõiduauto sõidab suurele veoautole kasvõi otsa - tema peab edasi saama. Teeääred on riste tihedalt täis märkimaks hukkunud inimesi. Hooldatud on ainult hukkunute kohad ja mälestusmärgid. Kõikal kasvab umbrohi ja karuputk. Sõiduteed on kohutavad. Meil ei ole ka kõige viletsam küla tee selline nagu Venemaal suured magistraalid. Vähe on häid teid.
Selline on muidugi minu arvamus. Täna raadiost kuulsin, et mingi küsitluse järgi on venerahvas väga õnnelik. Ju neile siis meeldib nii elada, või ei oska nad paremat tahta - saa siis aru. Aga minu jaoks on see elu kurb ja trööstitu.
Meie elul ei ole siin veel häda midagi, me saame oma muredega hakkama, see teeb ainult tugevamaks.

Selline reisijutt siis. Kuidagi pikk sai.

Aga käsitööd tegin ka selle reisi ajal. Valmis said Aasta Isa tekilapid

ja peaaegu valmis on kootud talveks jaki tükid, väikesed parandused veel teha ja viimistleda ning vooder sisse õmmelda ka siis on ta näitamiseks valmis. Tahaks selle kuu lõpuks valmis saada kui midagi ootamatut ette ei tule - näiteks veel mingi reis Lapidega langes kaal 40g.

Nii nüüd aitab selleks korraks. Olen niigi lobisema jäänud

Järgmise korrani!!!!!!!
hetty posted @ 18:50 - Link - kommentaarid (8)